Angliába jöttem, mesterségem címere: mérnök

Szoftvermérnök vagyok, 2008-ban végeztem a BME-VIK-en. 2011 tavaszán úgy döntöttem Budapestről Londonba teszem át a székhelyem és szerencsét próbálok a szakmában. Kalandjaimról olvashattok itt.

Friss topikok

  • RealJohn: @Tvirag: igazán köszönöm! :) (2012.02.27. 23:25) Villámsztori I.
  • RealJohn: @JoliMama: Végül is nem volt rá szükség, a metró magához tért ma reggelre. Pontosan beértem, ahogy... (2012.02.06. 17:42) Életünk napjai
  • RealJohn: @JoliMama: Köszönöm szépen! Mindig jól esik hazamenni :) Hamarosan írok majd megint, ne gondoljáto... (2012.01.08. 23:59) A munka világa
  • RealJohn: Mondtam én Tamás, hogy sört nem szabad rád bízni, abból sokáig nem marad... :) A helyzet az, hogy ... (2011.04.28. 09:27) Élmények, csokorban
  • ogyp: Gratula! Udv.: ogyp (2011.04.20. 17:44) Siker!

Címkék

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Első lépések

2011.03.30. 17:24 RealJohn

A hétvége csöndesen és kellemesen telt, vasárnap főztem egy jó kis paprikás krumplit, ami aztán keddig kitartott. 6 évig voltam kollégista, nekem nem okoz problémát 3 napig ugyanazt enni, és Márti sem sajnálta, hogy addig sem kell kajára költeni. Este 7re Feri barátom invitált meg egy sörre, ami igazából epres cider volt, de mindegy is. Szeretem az ilyen ízes lötyiket, de igazi sörrajongóknak nem ajánlom. Nem véletlenül nem nevezik az angolok sem sörnek (nem sértik meg a sör szót ezzel), hanem inkább cidernek.

Addig-addig sétálgattunk ezt az epres szörpöt kortyolgatva, míg egy DLR (magasvasút) felüljáró aljába épült kocsmához jutottunk. Éppen nyitva volt, ami az idáig vezető úton található kocsmákra nem volt igaz. 15 féle sört számoltam csapra verve, fapadló, fapult, belül padlószőnyeg, ami kell. Én ilyen kocsmákban általában Guinnesst vagy Strongbowt fogyasztok (utóbbi is cider, csak a keserűbb fajtából), most az utóbbira hívott meg ez a drága jó Franky. Alig hogy leültünk, megjelent Feri két magyar kollégája a hotelből, szóval már Londonra is igaz, hogy nagyon könnyű magyarba botlani. Ők nagyon kedvesen, mint frissen érkezettet, még néhány Strongbowra meghívtak, ezért aztán lett is éjjel fél1, mire hazaértem. Megadtuk az alaphangot.

Nem hittem volna, hogy ekkora hatása van annak, ha az önéletrajzban (továbbiakban CV) londoni cím és angol telefonszám szerepel. Pedig de. Alig küldtem el pár jelentkezést, csörögni kezdett a telefon (köszi, Dénes!), érdeklődtek mindenféle tapasztalataim felől, hogy milyen hamar tudok interjún megjelenni (azonnal!), milyen pozíciókat és pénzt tartanék ideálisnak, satöbbi. Az eddigi tapasztalatok alapján kb. minden jelentkezés esetén a következő lépéseken kell majd átesnem:

  1. Egy tömör, de jól kinéző, lenyűgöző CV készítése.
  2. Álláskeresős oldalak böngészése naphosszat.
  3. Pár jelentkezés elküldése.
  4. Az álláshirdetést feltevő fejvadásszal e-mail/telefon (a legritkább esetekben hirdetnek maguk a cégek, 95%-ban fejvadászok közvetítenek, már legalább 40 ilyen ügynökséget számoltam és állítólag több száz van). Ez gyakorlatilag az első szűrő, ha a fejvadász nem tart megfelelőnek, lebeszél a jelentkezésről, majd megígéri, hogy a CV-met szétküldi a kollégái között, és az életben többet nem hallok felőle.
  5. Ha megfelelőnek tart, továbbküldi a CV-met az ügyfelének, aki pár napon belül reagál, hogy neki is tetszik-e. Ha nem, a fejvadász esetleg felajánl pár másik pozíciót. Ha nem tetszenek nekem, az életben többet nem hallok felőle.
  6. Ha az ügyfél is lát bennem fantáziát, akkor a fejvadásznak elsorolja, milyen időpontokban készítene velem telefonos interjút. Ezeket telefonon a fejvadász felkínálja, azok közül egyet választanom kell egyet. Mailben megerősítést küld és bíztat.
  7. A telefonos interjú után nem közli a menedzser az ítéletet, hanem elköszön és megígéri, hogy a fejvadászon keresztül mindent megtudok.
  8. Ha sikeres volt a telefonos bájcsevegés, akkor behívnak személyes interjúra. Egyes cégek rögtön személyes interjúra hívnak, ezt jobban szeretem, mert bedobhatom a személyes varázsomat. Mind az összeset.
  9. Ezen túl még nem jártam... Valahol itt következik még pár interjúkör/AC, aztán végül állásajánlat (job offer). De ilyet még nem láttam.

Nos, nagyjából így néz ki a tortúra eleje. Ezeket a lépéseket kell ismételgetni addig, amíg egyszercsak az orrom alá nem tolnak egy szerződést, és be nem ugorhatok a mókuskerékbe. Onnan már nem lesz megállás.

A jelen szitu (szerda 16 óra GMT) az, hogy csütörtök 16 órára le van szervezve egy telefonos interjú (Junior C# .NET developer pozíció, anyukám kedvéért: programozós), hétfőn 11:30-ra pedig személyes egy másik cégnél, adatbázisfejlesztő munkára. Utóbbira nálam van a Gajdos Sándor: Adatbázisok c. biblia, és még néhány SQL Server 2008 szakirodalom. Előbbihez szintén szakirodalom, meg pár saját jegyzet. A felkészülés első lépése, hogy elfogadom: úgyis tudnak olyat kérdezni, amivel megakasztanak. Borzasztó kíváncsi vagyok a kérdésekre. Az eredményekről természetesen beszámolok.

Aki szurkolni szeretne, kérem csütörtökön magyar idő szerint 17 órakor, valamint hétfőn szintén magyar idő szerint 12:30-kor tegye!

A bejegyzés trackback címe:

https://angliabajottem.blog.hu/api/trackback/id/tr502785657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása